Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

Pracownicy Wydziału

Imię i nazwiskoStanowiskoTelefonPokój
Krzysztof DobrosielskiKierownik729-055-969115
Karol SzczepaniakZastępca Kierownika729-055-960114A
Artur GrabowskiGłówny specjalista729-055-960114A
Ewelina GoryszewskaInspektor729-055-961114B
Kamil SierpińskiSpecjalista729-055-961114B
Olena Szkoła Pomoc administracyjna729-055-961114B

 

Zadania Wydziału

Do zadań Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego należą sprawy z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego obywateli, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, obrony cywilnej a w szczególności:

  1. obsługa administracyjna pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;
  2. przygotowywanie i koordynacja realizacji Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego;
  3. dokonywanie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego powiatu w tym bieżąca aktualizacja planu operacyjnego ochrony przed powodzią;
  4. przygotowywanie opinii w zakresie programów działania powiatowych służb, inspekcji i straży;
  5. uczestniczenie w sesjach Rady Powiatu, posiedzeniach komisji stałych Rady Powiatu poświęconych sprawom bezpieczeństwa publicznego i zarządzania kryzysowego oraz w posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, a także realizacja uchwał Rady Powiatu w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej związanych z usuwaniem bezpośrednich zagrożeń dla bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz z obronnością;
  6. realizacja zadań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem dotacji oraz pomocy finansowej udzielonej z budżetu powiatu w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego;
  7. prowadzenie analizy sił i środków, doskonalenie, koordynacja, kontrola wykonywanych zadań realizowanych przez Krajowy System Ratowniczo Gaśniczy, a w sytuacjach nadzwyczajnych zagrożenia życia, zdrowia lub środowiska kierowanie tym systemem na terenie powiatu;
  8. budowanie systemu koordynacji działań jednostek ochrony przeciwpożarowej wchodzących w skład Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz służb, inspekcji, straży, innych podmiotów biorących udział w działaniach ratowniczych na terenie powiatu oraz organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między tymi podmiotami;
  9. zarządzanie, organizowanie i prowadzenie analiz, szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia oraz doskonalenie procedur ratowniczych i algorytmów postępowania;
  10. wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu;
  11. przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym oraz współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
  12. realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
  13. pomiar efektywności osiągnięcia celów programów - Powiatowego Programu zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli Powiatu Ciechanowskiego;
  14. podejmowanie innych działań w zakresie prewencyjnym, operacyjnym i logistycznym w celu poprawy bezpieczeństwa na obszarze powiatu;
  15. sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań obronnych przez nadzorowane jednostki organizacyjne;
  16. prowadzenie spraw związanych z akcją kurierską, nakładaniem świadczeń osobistych i rzeczowych oraz wyłączeniem osób funkcyjnych od obowiązku pełnienia służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
  17. opracowywanie planu działania powiatu w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych i opracowywanie planów szkolenia obronnego powiatu;
  18. opracowywanie, uzgadnianie i opiniowanie z WBiZK MUW Planu Obrony Cywilnej Powiatu wraz z planami ewakuacji ludzi i mienia I, II i III stopnia;
  19. dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej w jednostkach organizacyjnych i instytucjach realizujących te zadania na terenie powiatu;
  20. opracowywanie planu działania i szkolenia na dany rok kalendarzowy oraz organizacja i prowadzenie ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej, a także nadzorowanie i koordynowanie szkoleń ludności w zakresie obrony cywilnej na terenie powiatu;
  21. przygotowywanie i zapewnienie działania systemów wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania o zagrożeniach na terenie powiatu;
  22. tworzenie i przygotowywanie do działania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
  23. planowanie i zapewnienie warunków bytowych ewakuowanej ludności, ochrony płodów rolnych, zwierząt gospodarskich, produktów żywnościowych i pasz, zapewnienie dostawy wody pitnej a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
  24. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i prowadzeniem kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu;
  25. koordynacja działalności Powiatowej Rady BRD.
  26. kierowanie działaniami związanymi z planowaniem, monitorowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu;
  27. realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego;
  28. prowadzenie analiz i opracowywaniem prognoz dotyczących miejscowych zagrożeń;
  29. organizacja i koordynacja pracy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
  30. organizacja i koordynacja pracy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
  31. współpraca i nadzór nad funkcjonowaniem gminnych zespołów zarządzania kryzysowego;
  32. współpraca z powiatowymi służbami, strażami i inspekcjami w zakresie zarządzania kryzysowego,
  33. koordynacja działań mających na celu popularyzację wśród mieszkańców powiatu ciechanowskiego umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia;
  34. kreowanie i koordynowanie inicjatyw związanych z rozwiązywaniem problemów społecznych związanych z nadmierną ilością i śmiertelnością wypadków drogowych.
     
Podmiot udostępniający informację
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie
Osoba wytwarzająca informację
Małgorzata Godlewska
Osoba wprowadzająca informację
Małgorzata Godlewska
Czas wytworzenia informacji
Czas udostępnienia informacji (ostatnia aktualizacja)