Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
Pracownicy Wydziału
Imię i nazwisko | Stanowisko | Telefon | Pokój |
Jarosław Kobyliński | Geodeta Powiatowy - Kierownik | 729-055-919 | 108 |
Ewa Tyjeńska-Makowska | Zastępca Kierownika | 729-055-918 | 108 |
Małgorzata Chrostek | Inspektor | 729-055-905 | 107 |
Monika Dąbrowska | Podinspektor | 729-055-906 | 107 |
Janusz Główka | Główny specjalista | 729-055-916 | 109 |
Karolina Klimkowska | Starszy Inspektor | 729-055-916 | 109 |
Magdalena Miączyńska | Podinspektor | 729-055-906 | 107 |
Wiktoria Nawrocka | Pomoc administracyjna | 729-055-906 | 107 |
Barbara Pienicka | Inspektor | 729-055-909 | 110 |
Michał Smoliński | Główny specjalista | 729-055-916 | 109 |
Joanna Stryjewska | Starszy inspektor | 729-055-907 | 107 |
Anna Szymańska-Szarlak | Główny specjalista | 729-055-917 | 122 |
Małgorzata Gołębiewska | Główny specjalista | 729-055-917 | 122 |
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej | |||
Andrzej Gronowski | Kierownik | 729-055-915 | 426 |
Beata Bielińska | Inspektor | 729-055-911 | 425 |
Magdalena Bębas | Inspektor | 729-055-913 | 424 |
Małgorzata Czyżyk | Główny specjalista | 729-055-912 | 423 |
Ewa Maruszewska | Referent | 729-055-914 | 426 |
Irmina Milewska | Główny specjalista | 729-055-910 | 424 |
Katarzyna Umińska | Pomoc administracyjna | 729-055-914 | 426 |
Zadania Wydziału
Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami:
Geodeta Powiatowy wykonuje zadania należące do kompetencji Starosty jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz wykonuje zadania Kierownika Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
Do zadań Geodety Powiatowego należy w szczególności:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w tym:
- prowadzenie dla obszaru powiatu: ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych rejestru cen nieruchomości oraz szczegółowych osnów geodezyjnych,
- tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 dotyczących mapy zasadniczej i ewidencyjnej,
- koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- zakładania osnów szczegółowych,
- realizacja innych zadań wynikających z art.7d Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu geodezji i kartografii wykonywanych przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
- koordynowanie działań komórek organizacyjnych realizujących zadania z dziedziny geodezji, kartografii i gospodarki nieruchomościami;
- sprawowanie merytorycznego nadzoru nad realizacją zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
- prowadzenie postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
- kontrola przyjmowania do zasobu geodezyjno-kartograficznego opracowań wykonywanych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego;
- sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej geodezji i kartografii;
- przygotowywanie analiz, ocen i bieżących informacji dotyczących spraw z zakresu geodezji i kartografii;
- ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją;
- programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiory prac geodezyjnych realizowanych ze środków działu 710, 010 i budżetu powiatu;
- współpraca z organami nadzoru geodezyjnego i kartograficznego oraz innymi organami administracji geodezyjnej i kartograficznej w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków.
Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie geodezji i kartografii należy w szczególności:
- programowaniu, planowaniu, organizacji, zlecaniu i odbiorach prac geodezyjnych;
- sporządzaniu zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków; sporządzaniu niezbędnych analiz i syntez z zakresu ewidencji;
- prowadzeniu postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
- analizowaniu dokumentacji niezbędnej do aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków;
- prowadzeniu, aktualizacji i udostępnianiu rejestru cen i wartości nieruchomości;
- prowadzeniu powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywaniu i prowadzeniu map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- aktualizacji operatu ewidencji gruntów i budynków, w tym prowadzenie zbiorów dowodów zmian dla każdej jednostki ewidencyjnej;
- prowadzeniu postępowań administracyjnych dotyczących ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- prowadzenie części opisowej baz danych ewidencji gruntów i budynków;
- przekazywanie zawiadomień o dokonywanych zmianach w EGiB do odpowiednich organów i podmiotów;
- wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków;
- wydawaniem licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystania udostępnionych materiałów zasobu;
- udostępnianie danych i informacji oraz wydawanie zaświadczeń dotyczących ewidencji gruntów i budynków;
- udzielanie wyjaśnień dotyczących wpisów w bazie ewidencji gruntów i budynków.
Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie gospodarki nieruchomościami należy w szczególności:
- programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiory prac geodezyjnych i innych zadań realizowanych ze środków działu 700 i budżetu powiatu;
- gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości oraz zasobem nieruchomości Skarbu Państwa wynikające z przepisów prawa;
- ewidencja gruntów Skarbu Państwa i mienia powiatu;
- regulowanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i nieruchomości powiatu;
- opiniowaniem podziałów nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i powiatu;
- ustalanie odszkodowań za grunty przejęte w trybie przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji w zakresie dróg publicznych i ustawy o gospodarce nieruchomościami;
- wywłaszczanie i zwroty wywłaszczonych nieruchomości;
- udzielanie i wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości dla celów przeprowadzenia lub założenia podziemnych lub nadziemnych urządzeń technicznych;
- przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności do gruntów Skarbu Państwa i Powiatu;
- prowadzenie postępowań o ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnoty gruntowe bądź mienie gromadzkie i ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej, wykazu obszarów ich gospodarstw oraz wielkości udziałów we wspólnocie;
- przyznawanie prawa własności do działek siedliskowych i działek dożywotniego użytkowania na rzecz byłych właścicieli lub ich spadkobierców,
- ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości, ustalanie odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
Do zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy wykonywanie w szczególności:
- programowanie, planowanie, organizacja, zlecanie i odbiór prac geodezyjnych;
- sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków; sporządzanie niezbędnych analiz i syntez z zakresu pzgik;
- prowadzenie postępowań dotyczących zakładania i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
- koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- zakładanie i modernizacja sieci osnów geodezyjnych poziomych i wysokościowych wraz z prowadzeniem bazy tych osnów;
- ochrona znaków geodezyjnych grawimetrycznych i magnetycznych;
- tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych, w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, dotyczących mapy ewidencyjnej i mapy zasadniczej;
- prowadzenie, gospodarowanie i udostępnianie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obsługą zgłoszeń geodezyjnych, ewidencjonowaniem zasobu;
- prowadzenie, aktualizacja i przekształcanie cyfrowych baz danych pzgik, w tym baz EGiB; mapy zasadniczej, bazy skanów dokumentów geodezyjnych i administracyjnych, rejestru granic, bazy danych obiektów topograficznych, bazy geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu i innych;
- prowadzenie aktualizacji użytków i klasyfikacji gruntów;
- weryfikacja dokumentacji przekazywanej do pzgik po zakończeniu prac geodezyjnych a także prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z odmową przyjęcia materiałów do zasobu, jak również wydawanie opinii o tych opracowaniach;
- wydawanie licencji określających uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystania udostępnionych materiałów zasobu;
- zapewnienie samorządom gminnym bezpośredniego biernego dostępu do bazy ewidencji gruntów i budynków;
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących materiałów zgromadzonych w pzgik;
- udzielanie wyjaśnień dotyczących wpisów w bazie ewidencji gruntów i budynków.
Podmiot udostępniający informację
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie
Osoba wytwarzająca informację
Małgorzata Godlewska
Osoba wprowadzająca informację
Małgorzata Godlewska
Czas wytworzenia informacji
Czas udostępnienia informacji (ostatnia aktualizacja)